söndag 2 december 2012

Broccoligratäng

Broccoligratäng

Detta behöver du! 2 personer
1 knippe broccoli
2 dl ost
1/4 dl förpackning salladslök
1 ägg
1dl  vispgrädde

Gör så här: 
Ugn 225 grader
koka den delade broccolin i lättsaltat vatten, Dock inte för länge.
Skär salladslöken
Rör ihop ägg, ost och vispgrädde, ta inte all ost det som blir över ska strös över i det sista.
Häll över röran på broccolin och salladslöken.
In i Ugnen och gratinera i ca 15-20 minuter.

Inga kommentarer: