lördag 26 januari 2013

Baka!

Hej! Nu är jag uppe och i farten. Ska baka LCHF bröd idag, då jag har fått recept från min systers sida som är modifierat från 56.kilos hemsida haha så vi fårse hur detta blir detta är ifall receptet.
Taget från Shuliano, sis blogg :)
här får ni ett recept på ett supersmarrigt bröd a lchf! Perfekt för diabetiker eller till dej som inte vill äta onödiga kolhydrater .
bröd á 22-24 skivor (1 kh per skiva)
4,5 dl mandelmjöl (Jag handlar mitt på Lidl – superbilligt)
6 msk sesamfrö
6.5 msk fiberhusk (finns på glutenhyllan oftast)
3 tsk bakpulver
1 msk BakePro – men det funkar även utan
1,5 tsk salt
6 medelstora ägg
3 dl creme fraiche
6 msk smält kokosfett
Linfrön både i degen och ovanpå brödet.
Blanda de torra ingredienserna och blanda sedan i det smälta kokosfettet, häll sedan i ägg och creme fraiche. Låt stå i fem minuter, häll sedan ner i bakpappersklädd brödform. Ta en blötsked och jämna till ytan. Grädda i 200 g i ca 45 minuter. Evenetuellt lägg folie på brödet den sista kvarten.
Glöm inte proteinet till frukosten om ni äter LCHF bröd! Stekt/Kokt ägg på 1-2 skivor bröd blir en bra fördelning! Vi vill ha i oss protein och fett till alla måltider så vi blir mätta och håller förbränningen på topp!

Inga kommentarer: